Het is weer vroeg dag. Om 7 uur staan we naast ons bed en voor half 8 zitten we aan de ontbijttafel. Het is erg uitgebreid. De Tourist Inn is een prima hotel. Alleen de Quality of Service van de WiFi kan beter. Om kwart over 8 begint de etappe naar Kerman. Jammer dat we Yazd al weer verlaten. Wat hebben we gisteren een leuke dag gehad.
We hadden nog wel een dag hier willen blijven. Het is een rit van 370 km zonder bezienswaardigheden.  De excursie bestaat vandaag uit het woestijnlandschap.

Om 08.50 uur hebben we de eerste politie stop van vandaag. Dit keer een lange van maar liefst 50 minuten. We rijden verder over de snelweg en zien een karavanserai.

Van 10.25 uur  tot 11.00 uur hebben we een toilet en koffiestopen van  11.40 tot 11.50 stoppen bij een veld om pistachenoten te bekijken. Om 13.15 stoppen we in Rafsanjan voor een picknick lunch. Deze is gemaakt door het hotel en smaakt prima. Brood, ei/groenten/kruidenkoek, tomaten, dadels augurk, feta en sap

We vertrekken weer om 13.55 en komen om 15.30 uur in het Hezar hotel aan. We checken in en krijgen de sleutel van kamer 102 waar we even bijkomen van de rit. De WiFi is wederom traag.

Om 17.00 begint de Stadstour. We rijden naar de vrijdag moskee die we bezoeken. Dan lopen we naar de bazaar. Een hele grote. Het hammam museum is dicht.
Dan gaan we naar het theehuis, een verbouwde hamman. Er speelt een bandje en we hebben contact met jonge Iraanse meiden. Dan gaan we met 4 taxi’s naar restaurant Keykhosro. Een aantal tafels worden bij elkaar geschoven zodat er plaats is voor 13 personen We bestellen allebei Ghatoghe goost, lamsgehakt met aardappels in saus.
We drinken er Iraanse Radler bij. Dan rijden we in een dollemansrit terug naar het hotel. De taxichauffeurs maken er een sport van om als eerste bij het hotel aan te komen. Het lijkt dat Iran geen verkeersregels heeft. De laatste voorbereidingen voor morgen worden getroffen en om 22.45 uur gaat het licht uit