Om 8 uur loopt Jose al buiten te springen en koopt een paar croissantjes. Ik volg snel en heb meer moeite om wakker te worden. Een paar koppen thee helpen.  Om kwart over 9 lopen we naar station Pisa S Rossore. Het is regenachtig en we vrezen het ergste. We trekken het kaartje uit de automaat en de trein is vandaag stipt op tijd. Op Pisa Central stappen we over en we rijden de regen in.

IMG_2010Het is tien over elf als we in Florence aankomen. We lopen richting de Dom en drinken in een Cafetaria twee cappucino’s “aan de toog”. We hoeven maar 2,40 euro af te rekenen, een schijntje voorbij gisteren op het terras. Ons plan is om de bezienswaardigheden van Wandeling 2 uit 100% Florence te bezichtigen. We lopen delen van de wandeling maar gaan recht op onze doelen af. Dat gaat een stuk sneller.

IMG_2033Ons eerste doel is de Piazza del Republica. Hier is een marktje met souvenirstalletjes, maar we willen het zwijn zien met zijn blinkende neus. Hier is het erg druk, een echte toeristische attractie.  We lopen verder naar het Piazza della Signoria. Wat een prachtig plein en wat een drukte. We kijken onze ogen uit en op ons gemak bekijken we de bezienswaardigheden.

IMG_2034De Neptunusfontein en het drie meter hoge bronzen beeld Perseo van Cellini zijn schitterend. Een Japans stel dat hier trouwt trekt de volle aandacht.  We lopen langs het Uffuzi museum. Hier staat een hele lange rij dus we besluiten door te lopen. We komen bij de rivier de Arno uit en zien de beroemde Ponte Vecchio. We lopen hier naar toe en vergapen ons aan de juwelierszaken op deze brug.

IMG_2045Aan de overkant lopen we langs de oever zodat we vanaf de andere brug de Ponte Vecchio mooi kunnen fotograferen. Vanaf deze brug is de lichtinval een stuk beter. Het is inmiddels 1 uur geworden en vlakbij het Palazzo Strozzi vinden we restaurant La Trattoria Carrozze. Hier bestellen we allebei een Pizza en voor ons samen een halve liter witte wijn. Wow wat smaakt dit voortreffelijk.

IMG_2064Met een voldaan gevoel lopen we richting Dom door een winkelstraat met de Gucci’s, Hilfiger, Prada’s, met andere woorden, de super dure winkels. We bezoeken nog een kerk en zoeken dan de Via Del Corso op om naar Basilica de Santa Croce te lopen. We betalen 6 euro entee per persoon en betreden de ruim opgezette kerk met de graven van o.a. Michelangelo, Dante en Galileo.

P1010609Heel erg indrukwekkend. Jammer dat het hoofdaltaar in de steigers staat. We bezoeken nog de sacristie en de aanpalende winkeltjes en lopen dan naar het plein om op een bankje uit te rusten. Zo’n stadsbezoek gaat niet in de koude kleren zitten. Gelukkig is het opgeklaard en de zon probeert door de wolken te breken. We lopen via de Dom terug naar het station. We kopen een ticket en missen net de trein van half 5.

IMG_2078Geen nood want om 16.53 vertrekt een trein die rechtstreeks naar Pisa S Rossore gaat. Het is wel zoeken want de perrons die op de vertrekborden staan kloppen niet. Als we de trein gevonden hebben nemen we plaats en strekken we onze vermoeide benen. Om 18.10 uur komen we op Rossore aan. We lopen naar de PAM om onze boodschappen te doen en wandelen naar de camping.

P1010630Eerst de schoenen uit en dan een pilsje en een cola. Dat hebben we wel verdiend. We nemen een heerlijke douche, eten op onze veranda en genieten buiten. Jammer  dat vier personen van onze buren ADHD hebben.
Rond half elf is het bedtijd en ruimen we de boel op naar binnen. Het was weer een zeer mooie, maar vermoeiende dag.