Ik heb goed en Jose erg slecht geslapen. Ze heeft last gehad van rumoerige hotelgasten. Het ontbijt was weer heerlijk. Het is prachtig weer en Mount Kazbegi ligt in de volle zon met een blauwe lucht en een verdwaalde wolk. We nemen nog wat foto’s en om klokslag half negen vertrekken richting Gori. Na drie kwartier hebben we een korte rook/foto stop.

IMG_0511We rijden verder en om kwart over tien stoppen we bij een supermarkt. Marie Josee doet inkopen voor de picknick en wij tappen uit een automaat heerlijke koffie (2 lari). Hij is zo lekker dat Jose er nog een neemt. Dan vervolgen we onze trip over de Georgian Military Highway. De Kaukasus is prachtig, zeker met dit zonnige weer en de blauwe licht bewolkte lucht. Langs de weg stroomt een wilde rivier.

IMG_0513Om 11.30 uur stoppen we bij de aan een groot stuwmeer gelegen Ananuri kerk. Een mooie kerk met prachtige fresco’s. Op het moment dat wij er zijn vindt er een trouwerij plaats. Na drie kwartier reizen we weer verder. Om 1 uur stoppen we langs de weg voor de picknick.  Als we alles uit willen stallen komt een vrouw naar buiten. We mogen in haar tuin picknicken. In een kwartier is alles gesneden.

P1030034Het overheerlijke brood is nog warm. We hebben heerlijk gegeten. Om twee uur rijden we voldaan weer verder. Om drie uur rijden we Gori in. We rijden langs het Stalin museum. Dit gaan we morgen bezoeken. We gaan nu naar de prehistorische grottenstad Uplistsikhe. We worden ingehaald door een bestelwagen met het opschrift “Zino Tilburg”. Ook gejat, net als die dikke BMW’s en Mercedesen?

P1030050Om 15.45 uur komen we bij de grottenstad aan. Marie Josee betaalt 2 Lari entree per persoon. Het complex is schitterend maar het waait wel heel erg hard. Het is goed opletten met de windstoten. Na drie kwartier wandelen we naar het restaurantje waar we een biertje en een cola drinken (5 Lari). Om vijf uur rijden we naar hotel Victoria. Hier komen we tegen half zes aan. We krijgen de sleutel van kamer 7 op de derde verdieping.

IMG_0542Een erg ruime kamer. Een van de tweede deuren van de douchecabine is niet meer, maar de douche is heerlijk. Zelfs op de kamer hebben we wifi. We wandelen op ons gemak naar het plein.

IMG_0545Hier is het bierfeest, met tafels,  parasols, kramen en een podium waar bands de pannen van het dak spelen. Pink Floyd, Led Zeppelin, Bob Dylan en The Be,atles, al mijn muziek komt voorbij.

P1030068Het is een groot feest om dit samen met de lokale bevolking mee te mogen maken. We drinken een paar biertjes en lopen dan naar The Hunter, een van de weinige restaurants in Gori. Een aantal leden van onze groep zitten al te eten. Wij krijgen een knus twee persoons hokje.  We bestellen een fles droge witte wijn en krijgen rode. De fles is open en we doen niet moeilijk.

P1030086Jose neemt forel en ik beef. We bestellen er tomaat/komkommer salade en friet bij.Het smaakt voortreffelijk en de rekening is nog beter. 40 Lari inclusief tien procent service. Nog geen twintig euro.  Toch heb ik vanavond veel aan Stan Storimans moeten denken. De cameraman, geboren in Tilburg en geraakt door een clusterbommen van de Russen.

P1030107Dit gebeurde op het plein waar nu het bierfeest is, heel bizar. Ik koop in de supermarkt nog een paar pilsjes voor op de kamer. Even nagenieten van een geweldige dag.