Gelukkig geen geblèr vanmorgen. We hebben best goed geslapen. Goede matrassen maar een keihard kussen. Onze kamer, nummer 9, wordt de bagageopslag. Om half 8 gaan we naar het ontbijt. Het stelt geen bal voor. Zoete thee en zoete koffie. Droog trekbrood met jam of kaas. De gids laat op zich wachten. Zijn naam lijk op Denise. 8.25 uur vertrekken we voor de wandeling. Het dorp zijn we zo uit en dan de bergen in.
DSCF0289Klimmen en dalen in een fantastisch landschap. Iedere keer was het anders. Kloven en ‘white domes’. Regelmatig pauzeren we. Zo genieten we een dikke 3,5 uur van de schitterende natuur. Dan bereiken we de campsite. Die ziet er erg leuk uit. Grote bedoeïenen tenten om te relaxen en een witte serie tipi’s om er te overnachten. Dat zouden we wel willen ,aar dat gaat niet. We krijger er thee en wachten op de shuttle bus naar de Tower.

DSCF0281Met z’n allen proppen we ons in de truck. Onderweg hebben we veel plezier. Al hobbelend via een erg steile weg komen we bij de Tower, waar de bus, Ibrahim en catering al op ons wachten. Eerst boven genieten van het uitzicht en daarna lekker eten. Spaghetti, aardappels, tomatensaus, rouwkost, trekbrood en prutjes. Ook was er nog wat fris te drinken. Na gedane arbeid is het goed eten. Dan gaan we met de bus naar Little Petra, als extraatje.

SAMSUNG DIGITAL CAMERADit was een prachtig voorproefje voor morgen.
Ibrahim vertelde over de grotten. Met een klein groepje klimmen we ook nog een trap op. Niet gemakkelijk, wel leuk. Aan de andere kant hadden we een leuk uitzicht. Er was zelfs een café/winkeltje en het jochie dat het runde maakte nog muziek voor ons.
Eenmaal terug hadden we een briefing in een tent over de komende dagen. Dan gaan we naar Wadi Musa.
Amra Palace wordt voor twee nachten ons onderkomen. Kamer 207 is voor ons. Niet groot, maar netjes en met een heerlijke douche. We frissen ons op en gaan dan de omgeving verkennen. We vinden alvast een restaurantje voor later: Al Arabi.

DSCF0328Dan gaan we terug naar het hotel waar we op het terras aanschuiven bij Henk, Anja, dolf Ellen, Gerbrand en Henriette. We drinken cola met een tic en gaan met z’n achten eten. De mannen van Al Arabi schuiven twee tafels aan elkaar en we zitten. Wij bestellen een misced grill en een shoarma arabic (met kip). Het eten is zalig en we tafelen gezellig. De rekening van 76,60 JD delen we en dan terug naar Amra Palace. In de bar drinken we nog een koffie en thee (3,5 JD), maar tegen tienen houden we het voor gezien. Morgen weer een mooie dag in het vooruit zicht. We gaan eindelijk naar Petra.