We hebben best goed geslapen. Rond 4 uur begint de airco enorm veel lawaai te maken. Dit los ik op door het apparaat af te zetten. Om half 7 loopt de wekker af. Het is goed dat Luc gisteren naar Royal Air Maroc heeft gebeld want we vertrekken een uur later dan op de vertrekbrief van Koning Aap staat. Jose neemt een klein ontbijtje en ik drink alleen verse jus d’orange en thee.

DSCF2688Om tien  over 7 vertrekken we voorde rit van een kwartier naar het vliegveld van Marrakech. We kunnen zo inchecken en wisselen 420 dh in voor euro’s. Van ons laatste muntgeld kopen we twee café au lait. Dan gaan we door de security check die niks voorstelt. Bij het passeren van het poortje piep ik maar ik mag gewoon doorlopen. We mogen ook flessen water meenemen. Om 9 uur is het boarding time.

IMG_5997We worden met een bus in een ritje van 1 minuut naar de Airbus. Om kwart voor tien, precies op tijd, kiest AT402 het luchtruim voor de vlucht van 25 minuten naar Casablanca. Na de korte vlucht stappen we weer in een bus die ons naar de terminal brengt. We volgen de bordjes transit en kopen voor 14 euro een liter Smirnoff wodka. Ook dit keer begint het boarden op tijd.

IMG_5994We hebben een plaats bij het raam en Jose ziet dat er een band van het vliegtuig verwisseld moet worden. Het is 36 graden Cecius in het toestel en het zweet loopt van ons voorhoofd. Met ruim een half uur vertraging verlaat de Boeing 737-800 de startbaan van het Mohammed V vliegveld voor de 1450 mijl naar Amsterdam. Eenmaal in de lucht is de temperatuur beter. Al vrij snel komen ze de maaltijden uitserveren. We kiezen allebei voor kip.

IMG_5999Wonderwel smaakt deze goed, samen met een colaatje. Als alles op en opgeruimd is, doezelen en dutten we wat. Daardoor schiet de tijd lekker snel op. De voorspelling is, dat de vlucht 2 uur en 50 minuten zal gaan duren. We krijgen wee eten aangeboden: kip of vis. We nemen allebei de kip. Deze smaakt uitstekend. Het weer onderweg is goed en we hebben een rustige vlucht. Tien voor vijf uur landen we op onze internationale luchthaven.

DSCF2686Als we bij belt 18 aankomen, zien we onze tassen al voorbij komen. We nemen afscheid van de groep en kunnen de douane zonder problemen passeren. Buiten op het terras drinken we wijn en bier en roken we een peuk. Dan trekken we de treinkaartjes uit de automaat en lopen we naar perron 1. Hier zien we Leo en Elly die een hapje hebben gegeten. We nemen de intercity richting Eindhoven en stappen in Den Bosch over.

DSCF2689De sprinter naar Tilburg komt er snel aan en we stappen in Tilburg centraal over. We willen nu niet zo ver met de tassen lopen. Lijn 2 staat klaar en om 8 uur stappen erbij halte Heyhoef uit. We zijn best moe. Maar wat hebben weer fijne vakantie gehad. Een kleine, eensgezinde en gezellige groep met een super reisleider. We hebben heel veel gezien en zijn op plekken geweest die je zelf niet kunt vinden. De hotels waren goed en lagen centraal. Kortom: Koning Aap, goed gedaan.