Omdat we niet meegaan naar de vismarkt (vertrek om 6 uur), kunnen we uitslapen. De wekker maakt ons om half 9 wakker. We drinken een sapje en thee en bereiden de dag voor. José wil naar de Sumo worstelaars. We pakken daarom de metro naar station Ryogoku. Hier komen we Luc tegen. Het worstelspektakel is al over. Hij is binnen geweest en de vleesklompen lagen te slapen. Morgenvroeg om 8 uur start de training en gaat hij hier weer naar toe.

SAMSUNG DIGITAL CAMERAWe lopen het station uit en dwalen rond. We kunnen niet vinden wat we zoeken. Bij Veloce drinken we koffie en eten we een sandwich met ham. Heerlijk. Dan nemen we de metro naar station Daimon (E12 naar E20). We lopen richting water en naar de haven waar de waterbussen vertrekken. We kopen twee retourtjes naar Odaiba (¥1440).
De boot vertrekt om 1 uur en op een bankje drinken we cola.

SAMSUNG DIGITAL CAMERAOok maken we foto’s van de rainbow bridge en van de wolkenkrabbers.
De boot vertrekt precies op tijd en na 20 minuten varen stappen we uit Palette Town. Hier lopen we eerst de expositie van Toyota in. Allerlei modellen staan hier tentoongesteld, van huidige auto’s, maar ook futuristische wagens. En er zijn allerlei activiteiten te doen. Dan lopen we richting baai en verkennen we een winkelcentrum.

Onderweg eten we allebei een hotdog. José neemt een cola en ik een biertje. We roken op ons gemak een sigaar en vervolgen dan onze weg naar het water. Hier is een mooi strand aangelegd. We maken een korte strandwandeling en zien hoe de Japanners genieten. Het water is echt warm.
Na een half uurtje wandelen lopen we naar een terras. Hier drinken we allebei een pilsje. We zitten onder een parasol.

SAMSUNG DIGITAL CAMERAHet is 37 graden Celsius in de schaduw. We genieten van het uitzicht op de rainbow bridge en het strand.
José gaat bij de ‘hello kitty shop’ stikkervellen voor haar klas vragen. Ze vraagt er 26 en ze krijgt van de vriendelijke Jap een pak van 100 stuks. Ze is dolgelukkig. Het was er vandaag waarschijnlijk een speciale dag. In het water lagen reusachtige poppen. Van tijd tot tijd was er een soort fonteinenshow en iedereen liep met ballonnen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERAHet thema was: Green Tokio Hello Kitty & Friends.
We nemen de boot van 16.25 uur voor de terugtocht. Via Big Sight varen we terug. Nu hebben we ook de architectuur van het Open Exibition Space gebouw kunnen zien.
Iets over vijf uur staan we weer aan wal. We wandelen de route uit de folder van het informatie centrum richting Tokyo Tower. Dit is ruim een half uur wandelen. Onderweg bezoeken we de Zojo-ji tempel.

DSCF0874Het is een raar gezicht de kopie van de Eifel toren naast de boeddhistische tempel.
We kopen twee tickets voor het Main Observatorium (¥1640). Een lift brengt ons op 150 meter. Hier hebben we een prachtig uitzicht op Tokyo. We besluiten om te wachten tot het donker wordt en drinken thee en bier.
Het is mooi om te zien hoe de duisternis over Tokyo valt. Inmiddels is er een bandje gaan spelen.

DSCF0880Dit is alleen op woensdag en donderdag dus we hebben geluk want het klinkt goed.
Tokyo by night is prachtig en we maken mooie foto’s. Jammer van sommige reclameborden die te veel licht uitzenden.
Om kwart voor 8 gaan we naar beneden. We worden met de lift naar de 4e verdieping gebracht en gaan met de trap naar benden. We komen langs restaurantjes en souvenirwinkeltjes.

DSCF0963Als we buiten komen maken we nog foto’s van de verlichte toren en wandelen dan richting metro station Daimon. Onderweg nemen we bij de Subway allebei een Bacon Lettuce Tomato sandwich met cola. Smaakt heerlijk. We hebben vandaag een brooddag en dat bevalt mij goed. Via de Tozai lijn stappen we over op de Chiyoda lijn en we zijn om negen uur terug bij het hotel. Onderweg hebben we bij de supermarkt nog een blikje bier en een flesje jus d’orange gekocht.
Het is tijd voor een welverdiende douche. Wat hebben we vandaag weer gezweten ( en gelopen ).
We kijken met voldoening terug op deze mooie dag.