Om half 8 loopt de wekker af. We willen op tijd ontbijten want om 9 uur is het verzamelen voor de fietstocht naar de boerenmarkt van St Johann in Tirol. We krijgen vandaag weer city bikes en nemen voor de zekerheid ook allebei in een helm. De nieuwe gasten krijgen een uitleg over de fietsen en om half tien vertrekken we met 9 personen richting boerenmarkt.
Edith heeft weer een mooie route uitgezocht. Niet langs de snelweg maar een fietspad op hoogte waardoor we mooie vergezichten hebben. Na 14 kilometer komen we in St Johann aan. We parkeren de fiets bij de kerk en wandelen over de markt. Vandaag begint de schoolvakantie van 9 weken en dat wordt gevierd.
De meisjes in dirndls en de jongens in de Lederhosen. Bij sommigen valt het afscheid zwaar en vloeien er tranen. Wij maken een rondje en drinken op een terras sterke koffie. Edith rijdt om 11 uur al weer terug en wij gaan op eigen gelegenheid verder. Ons doel is St Jakob in Haus. Hier vertrekt de Bergbahn naar het St Jakobs Kreuz. Het is even zoeken maar met maps.me bereiken we ons doel. Voor 30 euro kopen we een retourtje en toegang tot het kruis.
Dit keer is het een open gondel en dat vind ik eigenlijk maar niks. Toch last van hoogtevrees. Na een tocht van 1,5 km komen boven op de alm aan. We hebben dorst van de koffie gekregen en bij het mooie terras bestellen we allebei een TIroler HefenWeizen. Het uitzicht is prachtig en als toegift speelt de plaatste band, in mooie Tiroler kledij een paar nummers.
Een cadeautje. Het klinkt geweldig en wij genieten met volle teugen. Dan bezoeken we het St Jakobs Kreuz. We nemen de trap en bezoeken alle ruimtes. Het is qua architectuur een geweldig gebouw en het uitzicht is fenomenaal. Wel wat bewolking maar we kunnen zelfs de Gross
  Glocker zien. Op de middelste  ruimtes, die in de open lucht zijn, staan kijkers.
Hierin worden de namen van de bergtoppen en dorpjes
  getoond. We zien ons hotel liggen. We wandelen naar de Bergbahn die ons terug brengt naar de fietsen. We besluiten om een bergpad te nemen. Het is een wandeling van 1 uur en 50 minuten naar Fieberbrunn. Wij doen er ongeveer een half uur. Soms is het flink klimmen en de motor blijkt niet zo sterk te zijn als die van de mountain bike van gisteren.
Toch is het te doen. Het was weer een mooie tocht en na 37 km fietsen zijn we terug bij het Alpine Resort hotel. We parkeren de fietsen in de kelder, leveren de sleutels, accu’s en helmen in en drinken in de lobby een heerlijk pilsje en een Fanta. Dat hebben we wel verdiend. We zijn moe en we nemen nog een drankje mee naar ons terras.
De sauna slaan we vandaag over en na een verfrissende douche is het tijd voor het diner.
 Vandaag doen we weer 3 gangen. Het smaakt weer prima. Buiten zijn alle tafels bezet. We strijken neer in de lobby. Het is erg warm. Het hotel heeft geen airco. Heeft het waarschijnlijk bijna nooit nodig. Daarom nemen we een drankje mee naar ons balkon. Hier is het heerlijk toeven. De temperatuur is aangenaam en op de JBL spelen we onze favoriete muziek af. Wat een vakantie. Het is half 11 geweest als we ons bed opzoeken. Het was een mooie maar inspannende dag. Gewoon top.