Ik heb goed geslapen. Jose kon moeilijk in slaap komen. Om 7 uur begon onze zilveren feestdag. Het ontbijt (07.30) was goed volgens Iraanse normen. Het onweert en het regent lichtjes. Het is 08.10 als de bus naar de Fin Gardena rijdt.
Dit is 1 van de 11 tuinen die door UNESCO erkend zijn. Hier komen we om 09.00 uur aan. Het aantal bloemen valt tegen maar de waterpartijen zijn schitterend. Om tien uur rijden we weer verder. Het is zonnig en warm met een blauwe lucht.
We rijden langs de Nathanz nucluear installation. Een eindje verder zien we een tank en luchtafweergeschut. Om 11 uur nemen we een afslag en rijden we richting bergen en Abyaneh. De route is prachtig, wat een landschap.
Om 11.45 uur komen we in Abyaneh aan. Een idyllisch plaatsje. We wandelen door de smalle rode straatjes. Het is erg toeristisch en de gebloemde doeken zijn in de souvenirwinkel te koop. Op het plein gaan we lunchen. Marlies en Soleh hebben vers gebakken brood gekocht. De banken worden bij elkaar gezet en we laten het ons goed smaken.

Om 13.30 vertrekt de bus naar de volgende bestemming Nai'n. Onderweg hebben een fotostop om het Hanjan kasteel op de digitale plaat vast te leggen. Jammer van de elektriciteitsmast naast het kasteel.
We komen om kwart over vier in Nai'n aan en bezoeken de oude moskee. We krijgen een korte uitleg van een goed engels sprekende gids. Hierna wandelen we naar het Narin kasteel, een ingestorte vesting die, gezien zijn architectuurstijl, gebouwd is in de pre-islamitische tijd.  We zien een ruimte met een koepel en vier windtorens.
Bij de locale gids kopen we een kalender van 2018 en een Iraans vlaggetje: 140.000 IRR en krijgen een grote kalender van 2017 op A3 formaat cadeau. Dan zorgen Marlies en Shole voor koffie, thee en koeken. Om half zes begint de  laatste etappe naar ons hotel. Een kwartier later hebben we weer een korte politiestop. Het wordt aardedonker en het begint te regenen   We rijden door de woestijn en zien zandstormen en Tornado's.

Vlak voor we Aqda binnen stopt de bus en krijgen we van verkopers een heerlijk koekje en lemon drankje. Om 18:30 uur komen we bij ons hotel Khaloo Mirza aan. Het is een traditioneel hotel met gedeelde kamers.
De kamers hebben hier een kleur gekregen.
Marlies vraagt aan ons en Dick en Tineke of we bezwaar hebben om een kamer op de 1e verdieping te nemen.
Dat is voor ons geen probleem en we krijgen tot onze grote verrassing een prachtige kamer met een eigen toilet en douche. Dat is boffen op onze trouwdag.
Het diner is zeer goed verzorgd. We gaan in de binnenruimte zitten en de gastvrouw maakt muziek op een trommel. Ze zingt er ook nog bij. Al snel worden de eerste dansstappen gezet.
Dick vertelt het verhaal (mopje) van de man met de bochel en Atie draagt een bekend gedicht voor. Al met al een gezellig boel en een unieke plaats om te overnachten. Tegen tien uur gaan we onze bruidssuite opzoeken.