Ik heb weer goed geslapen en we hebben hetzelfde schema: 8 uur ontbijt en 9 uur vertrek. Het is zwaar bewolkt en frisjes. Onderweg begint het op te klaren. Om kwart voor elf zijn we in Dilizhan en in een leuk winkeltje kopen we de spullen voor de picknick. Ook schaffen we een agenda aan voor  maar 700 dram. We rijden naar het hotel dat buiten het centrum ligt. Hier zetten Roel af die doodziek is.

IMG_0916Wij checken nog niet in bij hotel … We gaan naar het klooster van Goshavank. Een complex uit de 12e en 13e eeuw. Hier is een eucharistieviering bezig met mooie zang. Na het bezoek is het alweer tijd voor de lunch. De vertrouwde picknick. Bij een klein winkeltje koop ik een halve liter bier, Ararat voor 350 dram, nog geen €0,70. Rond 13.00 uur gaan we weer verder. Op naar het volgende klooster.

IMG_0923We rijden door een bebost dal. Het pad wordt smal en langs de weg staan veel auto’s geparkeerd. Daarom zet Arthur ons af en moeten een het laatste stuk lopen. Een flink klimmetje. Het is druk bij Haghartsin. Het wordt allemaal meer van hetzelfde. Voor we verder rijden krijgen we van Arthur nog koffie of thee. Dan rijden we naar Dilizhan. Hier lopen er wat rond maar er valt weinig te beleven.

IMG_0943Wat oude Russische huisjes en ambachtslieden. Om vier uur rijden we naar hotel Haghartzin. We krijgen de sleutel van cottage C2 dat we delen met Theo en Nel. Een gezamenlijke woonkamer en keuken en ieder een eigen slaapkamer met toilet en badkamer. Omdat we Dordt hebben gaan we op zoek naar drank. Aan de overkant staan koelkasten met volop bier en fris. Maar eigenlijk willen we bij het hotel wat drinken.

IMG_0949We worden in een huisje gestopt, maar dat vinden we niet leuk. We gaan terug naar de overkant en slaan daar bier in voor in ons eigen huisje. Tegen zeven uur gaan we naar het restaurant. Gelukkig hebben ze een kaart in het Engels. Het bestellen is een drama. We moeten erg lang wachten om te bestellen. De keuze is gevallen op frietjes, gegrilde groente ( die verbrand was ) en varkensvlees met paddenstoelen en kaas.

P1030472De logistiek is hier ver te zoeken. Maar toch hebben we heerlijk gegeten met een flesje wijn erbij. Toen moesten we afrekenen. Holy Moses, wat was dat een puinhoop. Uiteindelijk is het goed gekomen. En als je niet weet wat varkensvlees is, dan knor je gewoon. Om 10 uur zijn we terug in onze cottage, waar de mannen nog een pintje drinken. Direct lekker slapen.