Om 4 uur is de wake up call. We zijn dan al wakker van het vreselijke gejank van een krolse kat. Om kwart over 4 drinken we thee en om half 5 vertrekken we, midden in de nacht, naar het vliegveld van Padang. Hier komen we om half 7 aan. Het inchecken gaat vlot. Om 8 uur is het boarding time en om 8.20 uur vertrekt vlucht AK943 van Air Asia naar Kuala Lumpur. Na 50 minuten landen we in de hoofdstad van Maleisië.

Schermafdruk 2015-01-03 17.22.55De Nescafé 3 (inclusief suiker en melk) was heerlijk. We moeten door de douane voor een stempel in ons paspoort. Het duurt lang voordat de bagage op de band komt. Hier moeten we opnieuw inchecken en we droppen de 29 kilo bagage af. José heeft de 40 kg, van de heenreis teruggebracht to 29. De handbagage is niet te tillen, maar we hoeven niks bij te betalen. Buiten roken we nog een peuk en dan halen we bij de douane onze exit stempel.

DSCF0360Om 1 uur mogen we de kist in. In Maleisië is het 1 uur later dan in Indonesië.
De vlucht is rustig en de Nescafé en warme chocolademelk zijn heerlijk. Om 2 uur Indonesische tijd staan we bij het visumbureau van Jakarta. Hier wordt mijn 50 dollar biljet wel geaccepteerd. De afhandeling is supersnel en de bagage staat naast de band als we hier aankomen. Het is een stukje lopen naar de bus, die een stuk kleiner is dan die we gewend zijn.

DSCF0365Ieder een eigen bank zit er niet meer in.
We rijden door Jakarta en zien de sloppenwijken en de skyline. De tolweg is van goede kwaliteit en na anderhalf uur komen we om 5 uur bij Wisa Bogor Permai aan. We krijgen kamer 109 op de hoek van de patio. Weer een leuk terrasje waar we bier en cola drinken. De douche is lekker van temperatuur en dat heb je na zo’n reisdag wel verdiend.

Schermafdruk 2015-01-03 17.27.28José koopt van een erg aardige man 15 batik “verjaardagskaarten” voor 100.000 Rp. De wajangpoppen laten we aan ons voorbij gaan. Om half 8 gaan we eten. Het is donker en druk op de weg. Daarom besluit ik om op de stoep te lopen. Tenminste ik verwachtte een stoep, maar ik stap in een riool. Ik val een halve meter diep in de drek. Flinke schaafwonden aan voet, schouder en knie. Ik vis mijn slippers uit de zooi en strompel naar de hotelkamer.

DSCF0368Ik stink als een beerput en spring gelijk onder de douche. José spoelt de kleren uit. Vervolgens de schaafwonden met Betadine ontsmetten en extra Axe gespoten om de mooslucht te verdrijven. Dan weer naar het restaurant. Ik bestel een nasi goreng en José kip met ketjap en mie goreng. Mijn eetlust is door de duikelpartij verdwenen maar omdat het eten goed smaakt, eet ik heel het bord leeg. We gaan terug naar onze patio waar we nog even nakletsen. Mijn knie doet zeer en wordt dik. In Nederland zal later blijken dat ik een scheurtje in mijn meniscus heb opgelopen.