Het is kwart over vijf in de nacht als de wekker aangeeft dat de vakantie is begonnen. We zijn er snel uit en na de gebruikelijke rituelen en een kop thee staat Thea voor de deur. Ze is zo aardig om ons naar het station Reeshof te brengen. De bagage wordt ingeladen en vijf minuten later staan we bij de kaartjesautomaat. Dit scheelt toch weer een kwartier lopen met de zware reistassen. Om 6.15 rolt de trein het station binnen. Keurig op tijd. We blijven in het halletje zitten en zijn zo in Breda. De eerste overstap. Vervolgens treinen we naar Dordrecht. José zoekt een rookpaal en ik blijf bij de bagage. De trein naar Schiphol is vijf minuten te vroeg. We zetelen ons wederom op een klapstoeltje, om zo weinig mogelijk met de tassen te hoeven sjouwen. Precies om 8.15 uur lopen we op het perron van onze nationale luchthaven. We lopen vertrekhal 3 binnen en moeten door de drukte naar balie 8 in vertrekhal 1.Een flinke wandeling.

De Djoser-mevrouw heeft bijna alle tickets al uitgedeeld. We moeten de chaos in om in te checken bij de balie van Lufthansa. Het schiet niet op en na 5 kwartier hangen, kwak ik de 40,8 kg. Op de weegschaal. We hebben nog 3 kwartier voor we bij B19 moeten boarden. Nog 50 Balmorals en een wereldstekker gekocht. Dan is het tijd voor melk en een flesje goed gekoeld Heineken. Om tien voor half elf lopen we naar B19 en hier aangekomen kunnen we gelijk boarden. We hebben stoel 20C en 20D en zijn gescheiden door een gangpad. De airbus A320 van Austrian Airlines vertrekt om 11.18 uur met zo’n 23 minuten vertraging. De stoelen zitten goed, maar het eten moet betaald worden. We drinken allebei een bekertje koffie.
inne-106.jpg-for-web-normalNiet veel voor een vlucht van anderhalf uur. Om 12.38 raakt het rubber van de airbus het asfalt van de landingsbaan in Wenen. We verlaten het vliegtuig en lopen direct van zone C naar gate A07. Onderweg langs de douane en het toilet. We eten allebei een bruine boterham met kaas en staan klaar om te boarden. Dan ontmoeten we Astrid, onze reisleidster. Het begint langzaam duidelijk te worden wie er allemaal in onze groep zitten. We lopen naar rij 23 van de airbus A340 en hebben plaatsen in het middenstuk. José zit aan het gangpad, dat is makkelijk als ze wat wil bewegen voor haar rug. Het duurt ruim een half uur voor we naar de startbaan taxiën. Hier staan we weer in de rij. Het is 14.07 uur als de vlucht van zes uur en 25 minuten naar Delhi wordt ingezet.
013 Kamelensafari (Jaipur) #1.jpg-for-web-large
De service op deze vlucht is prima. Al snel worden drankjes uitgeserveerd. Ik neem een pilsje en José een droge witte wijn. Het eten valt niet tegen: curry kip met pasta, een broodje en fruit. Ik neem ook de witte wijn. Verrukkelijk. We laten ons het goed smaken. De film Hitch ( the love doctor ) is erg vermakelijk. Ik lees de V.I. en anderhalf uur voor het einde van de vlucht wordt nog een snack uitgeserveerd. Een stokbroodje met kaas en kruidenboter. Dat laatste hadden ze er niet op moeten doen. Daarom eet ik alleen het fruit op. Om 23.55 uur zijn we geland op de luchthaven van Delhi. De paspoortcontrole verloopt voorspoedig en de tassen hebben we ook snel. Beide pinautomaten op het vliegveld zijn “out of order”. Dan morgen maar pinnen. We lopen naar de bus. Het is pikdonker en dat is jammer. De eerste kennismaking met India moeten we tot morgen uitstellen.
Na een uurtje bussen, waarin Astrid haar eerste nummertje afdraait, bereiken we Hotel Good Times. Het is inmiddels 2 uur in de nacht. We droppen de tassen op kamer 003 en gaan naar het dakterras op de vierde verdieping voor een afzakkertje. We openen de bar met een biertje ( Kingfisher ) en een cola. Al snel volgt de rest.
inne-002Alleen Daniëlle, Vincent en Jantien duiken meteen het bed in. Het is er goed toeven en de eerste kennismaking is gezellig. Omdat je op één been niet kunt lopen bestel ik nog een ijsvogeltje en een cola. Astrid verwerkt haar administratieve verplichtingen en om half 4 gaan we als laatste,samen met Jeroen, naar beneden. Tanden poetsen, licht uit en slapen. We hebben onze rust nodig, want de wekker staat op 7.15 uur. Om 8 uur worden we bij het ontbijt verwacht. De eerste vakantie-reisdag is zeer voorspoedig verlopen. Moe en voldaan vallen we in slaap.