Om kwart over 7 staan we op. Op de kamer zetten we thee en koffie, voor ons geen ontbijt. Vandaag gaat de tocht vanaf 8 uur verder naar Nha Trang. Pas tegen half 12 is de eerste echte stop gepland voor koffie, iets anders en wat eten. Onderweg hebben we een fotostop bij zoutbekkens en bezoeken we een vissausfabriekje. De stank daar is verschrikkelijk. Eindelijk  stoppen we om half 12 serieus op een leuke plek aan het strand.
vc37.JPG-for-web-normalEerst de w.c. en dan een cola. Aan 4 kinderen geven we poezenkaarten. Hun reaktie is spontaan en enthousiast. De kleinste roept maar miauw, miauw. De kaarten zijn een schot in de roos en leveren een aantal schitterende foto’s op. De kids vinden het prachtig en ook dat zij zichzelf op de foto kunnen zien. Dan wordt het tijd om te zwemmen. We kleden ons om, wandelen over het strand en plonzen de zee in.
vcw-73

Het water is ongelooflijk helder en heerlijk verfrissend. Een half uur later houden we het voor gezien en gaan terug naar de strandtent. Afdrogen, aankleden en meteen komt de bestelde noodles soep. Deze is heerlijk van smaak. Nog een biertje en een cola en dan is het alweer half 2. Afrekenen ( 90.000 VND ) en dan gaat de tocht weer verder.
Veel gehobbel onderweg. Op veel plaatsen wordt aan de weg gewerkt. Alles gaat met de hand, wat een klerenklus.
vc39.JPG-for-web-normal

Rond half 4 arriveren we in Nha Trang, waar we eerst nog een klein Cham complex bezoeken. Klein maar fijn. Het ziet er mooi uit. De sandalen gaan uit en we bekijken lieve tempeltjes met veel wierook. Het is de moeite waard. Een half uurtje later gaan we op weg naar het Vien Dong hotel. Het is maar een klein stukje. Eenmaal daar geeft Pauline wat informatie en krijgen wij een kokosnoot met sap. Niet lekker.
vcw-74

Kamer 109 is voor ons en ziet er goed uit. Nadat we de tassen hebben weggezet, gaan we samen meteen naar het strand. Daar gaan we op een terras zitten . We zijn er niet alleen, een stel smoorbezopen Vietnamezen zitten er te lallen. Er ligt al een hele krat lege Heineken flesjes onder hun tafel.
Helaas hebben ze geen koud bier en een glas met ijsklonten hoeven we niet.
vc38.JPG-for-web-normal

Daarom stappen we op en vinden een ander terras, waar we 2 flessen bier in een emmer ijs krijgen. Dat is beter. Plotseling verschijnt er aan de lucht een prachtige regenboog. Tussen al die Vietnamezen op het terras zijn de rollen omgekeerd en worden wij uitgebreid bekeken Wij drinken uit de fles en dat gebeurt daar niet vaak.
vcw-75
Na het afrekenen van 3 flessen Saigon bier ( 19.500 ) gaan we weer naar het hotel. Even naar Tilburg gebeld, waar alles goed gaat, en dan lekker douchen. Het is weer tijd om wat te eten. Samen lopen we naar het restaurant van het hotel. Dat zat bomvol Vietnamezen. Daarom zijn we maar naar de “boulevard” gegaan. De groep zat er al en hebben wij een plaatsje buiten gezocht.
vc40.JPG-for-web-normalDe menukaart was erg uitgebreid. De snapper was bevroren en een andere vis was voor 2 personen. Dat schoot lekker op. Phons bestelt dan maar een hamburger met friet en zelf neem ik tonijn met tomatensaus, rijst en groenten. Wederom is het heerlijk. Ook het bière La Rue fietst er wel in. Het afrekenen heeft wel veel voeten in aarde, maar het komt allemaal goed.
Om 10 uur zijn we weer op de kamer. We hebben slaap.