Lekker tot 09.00 uur uitgeslapen. Wat een genot. Niks hoeft vandaag. Eerst shoppen in de Gouwe Akker, de mall vlakbij het hotel. De sportwinkel met de mooie boots die we gisteren hebben gezien, is open. Maat 7,5 is helaas te klein, maar geen man over boord.
We worden door de verkoper bij een sportwinkel op twee minuten loopafstand gedropt. Hier kunnen we maat 8 van de rhino’s proberen. Ze passen perfect. Na een telefoontje komt de loopjongen ons ophalen.
za-157.JPG-for-web-normalAfrekenen bij de vriendelijke Indiër en door naar de Green market.
Dit is wel een erg klein marktje. Veel prullaria. Voor Dauwe en Martine kopen we twee t-shirts met gevaarlijke dieren. In Long street ziet José een leuk terrasje: Pannini. Hier drinken we heerlijke cappuccino en eten we ons ontbijt: egg, bacon + toast. Opvallend is de aanwezigheid van politie te paard en politie met herdershond. In de straat zijn weliswaar veel juweliers en banken, maar in Nederland zie je dit niet.
za-158.JPG-for-web-normalDe aankopen op de hotelkamer gedropt, het ontbijt doorgespoeld en met de stadsbus naar het Victoria & Alfred Waterfront. Dit gaat prima. Voor 4,20 rand worden we bij het water afgezet. Het heeft iets weg van San Francisco. Eerst gaan we shoppen. Voor allebei een spijkerbroek à 90 Rand. We kopen ook Doring Rosie en The Brethren (John Grisham).
za-159.JPG-for-web-normal
Bij Out of Africa kopen we voor 160 Rand een Giraffe. Deze past precies bij de zebra die we in Kwazulu Natal gekocht hebben. Vervolgens flaneren we over het waterfront.
Rond 14.00 uur ploffen we op het terras van het Paulaner Bauhaus.
Het bier en de wijn smaken voortreffelijk en het is heerlijk toeven in het zonnetje. De fanfares in de tent blazen er lustig op los maar moeten nog veel oefenen.
za-160.JPG-for-web-normal

Na 2,5 uur relaxen lopen we naar de bus om in de hotelbar iets te drinken.
Om 17.15 uur schuiven Bri en Bobby aan. We bekijken hun foto’s (6 rolletjes) die Bri heeft laten afdrukken. Ze zijn prachtig geworden. Om 18.00 uur ga ik douchen en het thuisfront bellen. José heeft te weinig gegeten en is half teut en ligt een uurtje op bed.
za-161.JPG-for-web-normal

We eten in het restaurant van het Tulbagh hotel José een mixed grill en ik een Rump steak van 300 gram. Het eten smaakt uitstekend en de home-made-barbeque sauce overtreft alles.
za-162.JPG-for-web-normalWe drinken nog een afzakkertje in de bar en om 22.30 uur besluiten we onze kamer op te zoeken. We hebben met ons tweetjes genoten van deze rustige dag.