Het is kwart over 7 en tijd voor het ontbijt. We beginnen aan dit ritme te wennen. Het ontbijt, met gebakken ei, jam, feta, augurk, tomaat, brood en koffie/thee smaakt prima. Geen buffet maar alles staat op tafel of word uitgeserveerd. Het internet is snel en de Volkskrant heb ik snel gedownload. In andere hotels lukt dit niet altijd.

We vertrekken rond 8 uur voor de kleine 200 km naar Shiraz. We maken een kleine omweg om een zoutmeer te bezoeken: Bakhteghan Lake. Om 09.30 stoppen we voor thee en een koffiepauze. Er zijn te weinig bekers maar dat is snel opgelost als een local op verzoek van Shole bekers komt brengen. Marlies wil betalen maar hij wil dit per se niet.
Jose geeft hem later klompjes waar hij heel erg blij mee is. Ik wandel naar het zoutmeer dat prachtig is. Om 10.30 uur rijden we verder en Marlies neemt het programma door. Ze heeft ook nog een verrassing: omdat dit de eerste  reis van de nieuwe route is en niet alles vlekkeloos is verlopen, wordt de excursie naar Persepolis door Djoser aangeboden.
De weg is erbarmelijk slecht en we worden flink door elkaar geschud. Het landschap is mooi maar dor en we zien nomadententen. Om 11.45 hebben we in Kharameh een toilet stop. Er zijn maar twee toiletten beschikbaar en daarom rijden we na 10 minuten verder.

We rijden een stukje terug naar een school waar meer toiletten zijn. Om 12.05 rijden we verder over een mooi geasfalteerde weg. Om kwart voor twee komen we in het Parse hotel aan waar het lunchbuffet voor ons klaar staat. Om 15.00 uur checkt een deel van de groep in bij het Parse hotel.
Wij rijden naar het Eram hotel. Het is jammer dat we niet met z'n allen in hetzelfde hotel zitten. Tijdens het inchecken krijgen we een welkomstdrankjes van gemengd fruit. Kamer 527 is de komende drie nachten voor ons.
Een mooie ruime kamer met een bankje en eeb tafeltje. Het internet werkt goed. Omdat de winkels pas om 17.00 uur open gaan, organiseert Jose de tassen en neem ik een lekkere douche. Wat een verschil bij het hotel van gisteren. Om 17.15 lopen we richting bazaar om Shiraz te verkennen. Het VVV kantoor, tegenover de citadel is gesloten.
We lopen rond het plein bij de Vikal moskee en wandelen door de bazaar. Dan zien we een terrasje waar we een cappuccino en een americano drinken. We verkennen de bazaar en kopen 3 hoofddoeken 50.000 IRR per stuk, een sliert kwastjes 100.000 IRR en safraan 100.000 IRR. Na een paar uur slenteren gaan we op een bank in het parkje bij de citadel zitten.
We worden al snel door een Frans/Engels sprekende man aangesproken. Dan komen Dick en Tineke langs en we zoeken met z’n vieren een Italiaans restaurant. Dit blijkt in het noordwesten van de stad te liggen.
We belanden bij Naderi café en zitten aan een tafel buiten op het terras. Jose neemt pasta en ik cesar salat. We drinken er Iraanse Buckler bij.  Het is  heel gezellig. Na de koffie lopen we terug naar ons hotel  het is 22.30 uur als het licht uitgaat