We staan om 7 uur op. De laatste spullen moeten worden ingepakt en de caravan moet nog worden schoongemaakt. We ontbijten en doen daarna de afwas. Om 9 uur breng ik het vuil naar ‘batman’ en dan zijn we reisvaardig. Het is half 10 als Wim en Marianne de boel komen inspecteren. Ze zijn zeer tevreden en ik kan de borg van 100 euro in mijn portemonnee steken.
Pescheira2016-0692 kleinHet is kwart voor tien als we de camping afrijden. Het duurt niet lang voordat we op de snelweg zitten. Het is rustig op de weg en ik kan flink gas geven.  Na ruim twee uur stoppen we in Gassner voor een lekker cappuccino en een rook en koffie pauze. Dan rijden we via de Brennerpas richting Reute. Dit is een bochtige weg waar je niet hard kunt rijden. Eenmaal in Duitsland aangekomen kan het gaspedaal weer ingedrukt worden. Na veel baustelles en een paar files willen we rond 18.00 uur een hotel zoeken. We zijn in de buurt van Stuttgart, maar alle hotels zijn vol. Dit komt vanwege een druk bezochte beurs.
Pescheira2016-0698 kleinWe rijden door richting Heidelberg en bij de eerste de beste Autohof gaan we de snelweg af. Het Best Western hotel is tot onze spijt ook helemaal volgeboekt. Ook in de buurt is geen kamer meer beschikbaar. Na een telefoontje kunnen we terecht bij het Best Western Palatin hotel in Wiesloch. Dit is een half uurtje rijden. We parkeren de auto in de parkeergarage (8 euro) en worden vriendelijk ontvangen. We krijgen voor een speciale prijs (132 euro per nacht!) de junior suite. Dit was de enige kamer die nog vrij was.
Pescheira2016-0706 kleinDe suite (kamer 918) bevindt zich in het bijgebouw aan de overkant van de weg. Een uitermate ruime kamer met zitje, keuken en moderne badkamer. De suite is van allerlei technische snufjes voorzien zoals lampen met bewegingssensoren.
We kleden ons om en gaan in het restaurant van het hotel dineren.
IMG_4409We zijn de enige gasten en bestellen een fles witte wijn, schnitzel en zalm. De amuse die we krijgen is heerlijk. Jammer dat de ober het glas wijn van Jose omkieperde. Ter compensatie krijgen we een ijsje en een espresso. Het smaakt allemaal voortreffelijk en het is heerlijk relaxed naar zo’n reisdag.
IMG_4410De bar is helemaal vol en sfeervol ingericht. We besluiten naar onze kamer te gaan waar ik de 2e helft van Kroatië – Spanje kijk. Een mooie wedstrijd die in de slotfase verrassend met 2-1 door Kroatië werd gewonnen. Dan is het bedtijd en strekken we ons neer in ons heerlijke comfortabele bed.