Om vijf uur staan we op. Dat valt niet mee. MJ heeft het ontbijt om 05.30 geregeld.  Ik neem alleen thee en Jose neemt ook nog een broodje. Kees bedankt namens de groep onze chauffeur Arthur en geeft hem de envelop met inhoud.

P1040173Dan nemen we afscheid van MJ en om 6 uur rijden we naar het vliegveld waar we zo’n 25 minuten later aan komen. Hier verloopt alles vlot en al snel zitten we bij onze gate.

P1040176We kopen met onze allerlaatste drams 4 flesjes 10 jaar oude Araks cognac en drinken we nog een lekkere kop thee. Bij het boarden blijkt mijn stoel dubbel geboekt te zijn. Roel heeft later ingechekt en zit naast Guusje. Hoe kan dit? De juffrouw die naast mij zit reist alleen en is bereid om met Jose te ruilen.

P1040182We vertrekken mooi op tijd en na een uur krijgen we een heerlijk ontbijt. Dit heeft air France goed voor elkaar. Ik lees en knap eenuiltje en de tijd vliegt. We landen een kwartier eerder dan het schema, maar dan moeten we lang taxiën. We rennen uit het vliegtuig en verderop staat een medewerkster van Air France ons op te wachten. Volgens schema hebben we slechts 45 minuten en dat is krap.

P1040181We krijgen een voorkeursbehandeling en krijgen voorrang bij de security check en de douane. Het is een heel eind lopen van 2E naar 2F. Maar als we bij gate F33 aankomen is het toestel met vertrektijd 12.35 al vertrokken.  De balie waar je de andere vlucht moet regelen is naast deze gate. Het is erg chaotisch en iedereen baalt. We worden omgeboekt op de KLM vlucht van 14.40 uur.

IMG_1395We krijgen een voucher voor een maaltijd en een drankje. Ook dit brengt chaos met zich mee, want niet alle snacks, salades en drankjes worden vergoed. We gaan bij de gate wat lezen om de tijd te doden. Voor we boarden nemen we afscheid van de rest en gaan dan het vliegtuig in. Phons zit op rij 6 en ik op rij 10. De vlucht duurt maar drie kwartier.

IMG_1394Op  Schiphol aangekomen gaan we naar de bagageband in de hoop dat onze tassen zijn meegekomen. En yes, bijna als eersten komen onze tassen. We zeggen Marianne en Kees gedag en gaan richting de treinen. We moeten nog een half uur wachten en doen dit buiten in het Nederlandse zonnetje.

IMG_1396Op een terras ontstaat een vechtpartij en de marechaussee is er snel bij. Een zatlap wordt afgevoerd. De treinreis gaat deze keer vlot. Met de intercity naar Den Bosch en daarna met de sprint naar Tilburg. Daar aangekomen nemen we de bus en zijn we na een lange dag reizen om zes uur thuis.

RouteHet is na een supermooie en fantastische vakantie in Georgië en Armenië weer heerlijk om thuis te zijn.