Om 6 uur zijn de eerste reisgenoten wakker. Langzaam staat iedereen op. Ik ben de laatste. Het is 7 uur en om half 8 gaan we ontbijten. Thee, brood en een gekookt ei. Ellen is vandaag jarig en namens de groep overhandigt hans haar een cadeautje. Anneke geeft namens Sawadee een presentje en een aantal ballonnen. Dit geeft een feestelijke sfeer. De ballonnen worden aan een jeep gebonden.

DSCF0097Om 08.30 uur vertrekken we met drie jeeps voor onze jeep safari door de Wadi Rum. We hebben allebei onze nieuwe sjaals, tegen de stof, omgedaan. Rudi, onze chauffeur heeft hierbij geholpen. Ik zie eruit als een oliesjeik. Na een kwartiertje rijden hebben we onze eerste stop. We klauteren in een kloof en zien rotstekeningen. Dan rijden we weer verder. De volgende stop is bij een rots waar we op klimmen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERAWe hebben een mooi uitzicht. Vervolgens rijden we weer een stuk door de mooie woestijn. Het is tijd voor thee en we stoppen bij een bedoeïenen De gids heeft een paar leuke verhaaltjes en we hebben gezelschap van een jong boek die loopt te kroelen. We zitten hier ruim een half uur en de thee is erg zoet.
Dan gaan we naar een grote boog waar we op kunnen klimmen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA
Dit vinden wij te gevaarlijk en daarom blijven we beneden. We rijden een stuk door de Wadi Rum en dan kunnen we een half uur door het zand naar de lunch plek wandelen. We besluiten, net als een groot deel van de groep, met de jeep te gaan.
De lunch zit mooi in zakjes verpakt en is overheerlijk: smeerkaar, jam , Arabisch brood, tomaat, augurk, chocokoek, cake, zoet fruitsapje en een sinaasappel.

DSCF0149Het is de lekkerste lunch van de vakantie.  Na een uurtje gaan we weer verder om naar rotstekeningen te kijken. Dan naar het laatste hoogtepunt de zandduinen. Samen met Anja, Letty, Henk Appel, Nel en Anneke beklim ik de duin. Het is minder hoog, maar wel zwaarder dan de beklimming van Duin 47 in Namibië. Deze is veel steiler. Boven is het uitzicht fenomenaal.

We genieten ongeveer een kwartier van het uitzicht en wandelen met grote stappen naar beneden. DSCF0111Dan rijden we naar ons kamp waar we om kwart voor vier aankomen. Het kamp ligt in een schitterende kloof. De sanitaire voorziening stinkt enorm en uit de douche komt geen water. We zitten op onze kont en drinken cola. Om 17.30 uur eten we soep met brood en daarna richten we onze slaapplaats in.

SAMSUNG DIGITAL CAMERANu is het nog licht dus dan zie je wat je doet.
De zonsondergang is niet veel bijzonders. Om 19.30 uur wordt het diner buffet geopend. Weer een overheerlijke maaltijd van salade, rijst , lamsvlees en saus. Er is ook nog een toetje. We zitten rond het kampvuur maar krijgen last van onze rug.
De sterrenhemel is weer fenomenaal.
Om 22.30 uur duiken we onze slaapzak in. Het is tijd om het lichaam rust te gunnen. Weer een enerverende dag in een prachtige woeste omgeving.