Het is kwart over 3 als we van een of ander alarm wakker worden. Gelukkig slapen we weer snel in. Onze kamer ligt aan het pad naar de parkeerplaats. Als Pieter met zijn Summumgroep vertrekt worden we opnieuw wakker, we doezelen nog wat na en staan om half 9 op. Eerst hebben we bij het guesthouse een kop thee gedronken en kaarten geschreven. Dan gaan we op zoek naar Coffeeshop Out of Africa. José loopt er recht naartoe, maar het is zondag en de tent is gesloten. We zoeken verder naar een plek om te ontbijten en zien dat veel winkels en restaurants gesloten zijn. In de hoofdstraat ploffen we neer bij Café Treff, een Duitse tent, en bestellen allebei een ontbijt Hanse voor 26 N$ p.p. Sapje, koffie, toast en scrambled eggs. Het smaakt voortreffelijk. We nemen allebei nog een kop echte koffie en gaan daarna richting strand. Hier is een boulevard en we besluiten een flink stuk te gaan wandelen.
na33De oceaan is woest en de kustlijn prachtig. Er staan geweldige woningen met zeezicht, echt wat voor ons. Onderweg genieten we een paar keer op een bankje van het uitzicht. Na anderhalf uur zijn we terug bij af en gaan op het dakterras van de Lighthouse Pub & Restaurant een pilsje en een witte wijn drinken. Tegelijkertijd reserveren we een tafel voor vanavond, zodat we niet meer hoeven te zoeken. We genieten van de zon en het uitzicht. Het is weer prachtig weer. Dan wandelen we naar de pier en vervolgens naar het National Marine Aquarium. Onderweg komen we de trainer van twee jeugdvoetbalelftallen tegen. Hij vertrekt binnenkort met zijn jongens naar München om toernooien te spelen. We sponsoren de jeugd en hij ook blij.
na127.JPG-for-web-largeOm half 3 gaan we het aquarium binnen voor 30 N$ de man. Het is een kleine ruimte en via een tunnel kun je door het water lopen. De bak zit vol grote vissen: haaien, schildpadden, roggen en nog veel meer. Als het 3 uur is, springt er een kikvorsman in het water. Het is voedertijd en hij gooit grote stukken vis naar de beesten. Vooral de schildpadden zijn niet te verzadigen. Hij moet ze van zich afduwen. Het is een geweldig spektakel. Om half 4 hebben we het wel gezien en lopen we terug naar het piertje. Daar drinken we nog een wijntje en een Tafelbier met onze blik gericht op een groep optredende kinderen. Ze hebben zelfgemaakte kroontjes op en zingen en dansen.
na128.JPG-for-web-largeDe hoed wordt door het voorbij wandelend  publiek goed gevuld. Rond 5 uur zijn we weer bij het guesthouse, waar de was klaarligt. Tijd voor een kop bouillon en een frisse douche. Onze gezichten zijn door de zon en de zeewind flink verkleurd. Nog even naar Tilburg gebeld, waar alles goed is.
Om 7 uur zijn we bij de Lighthouse Pub & Restaurant. We krijgen tafel 19 met uitzicht op zee. Maar helaas is het stikdonker. José neemt kabeljauw met 3 grote garnalen en Mariscalsaus. Ik ga weer een filletsteak testen. De steak is werkelijk voortreffelijk, “the best ever “. Ik breek mijn persoonlijk record vleeseten  door 300 gram naar binnen te werken.
na35Ook de hele portie franse frietjes eet ik op. De fles Nederburg Riesling is zo lekker, dat we er nog maar een kleintje bij bestellen. Denice, onze “personal waiter “is heel aardig en legt ons in de watten.
Ze is een gezellige dikke lachebek, die zich het vuur uit de schenen loopt. We rekenen 250 N$ af, inclusief 26 fooi en wandelen naar de Lodge. Ik neem nog een Tafelbier voor op de kamer mee en we pakken de tassen in. Wat een geweldige dag, ook een heel bijzondere, want we zijn vandaag 17 jaar verliefd.