Al vroeg, om half 5, begon het gestommel. Vandaag vertrekken 17 mensen van de groep terug naar huis. Om 5 uur vertrekt de bus naar het vliegveld. Phons blijft lekker slapen. Hij heeft gisteren van de meeste afscheid genomen. Belofte maakt schuld, dus om 10 voor 5 stond ik in de hal om iedereen uit te zwaaien, ook César en Steven. Toen de bus weg was, snel terug in bed, maar inslapen viel niet mee. Achteraf gezien hebben we allebei een slechte nacht gehad. We waren moe toen we opstonden. Bij het hotel ontbeten en om half 11 naar de stad. Naar de Amazona om te pinnen en om de foto’s op CD-rom te laten zetten. Geld hadden we zo, maar een goede fotozaak moesten we zoeken. Een aardige Ecuadoriaan die goed Engels sprak heeft het hele zootje overgezet. Helaas was er met één kaartje iets mis en zijn we 176 foto’s van vooral de eerste vijf dagen kwijt. De Cayambe, het kratermeer, de jungle, de treinreis, een deel Baños. Alles foetsie. Gelukkig staan er op mijn toestel nog een heel stel goede prentjes. Van de schrik zijn we eerst maar koffie gaan drinken.
[na lang zoeken op internet heb ik het programma Photorescue gevonden. Voor $35 heb ik de foto’s kunnen herstellen. Dit programma leest het geheugenkaartje en repareert foute jpg bestanden. Toppie!].
Ecuador - vakantie 2004 665.jpg-for-web-normal

Daarna slenteren we rond. Bij Libri Mundi hebben we een mooi boek over de Galapgos eilanden gekocht, vol met foto’s informatie en tekeningen. Uit voorzorg hebben we vandaag vast de T-shirts gekocht. Wie weet lukt het volgende week niet. Ook nog een kalender van 2005 en een hoedje (voor op de boot) aangeschaft. Van de winkeldame kregen we een Quito kalender van 2004 en een sleutelhanger cadeau. Ook hebben we nog geinternet.
Ecuador - vakantie 2004 671b.jpg-for-web-normalDe voetbaluitslagen en een vraag om theezakjes. Gelukkig is het in Nederland met iedereen goed, behalve dan met het weer. Bij de Magic Bean hebben we bier en thee op en bij een broodjeszaak een sandwich gehaald. Onderweg nog een sapje en een blikje bier gekocht en we lunchen lekker op de kamer. Intussen zijn de grote tassen heringepakt en staan de spullen voor de Galapagos klaar.

Ecuador - vakantie 2004 681.jpg-for-web-normalNu, 18.00 uur, zitten we op het terras van het hotel met een lekkere Pilsener en een Margarita. We gaan de deur niet meer uit. Straks lekker douchen en een klein hapje eten hier. Het is mooi geweest. Laat de Galapagos eilanden maar komen.
Ecuador - vakantie 2004 682.jpg-for-web-normalTegen achten gaan we in het restaurant eten. Phons alleen tomatensoep en zelf een salade niçoise. Die valt klein uit en vandaar nog een heerlijke fruitsalade na. Phons zit bijna te slapen boven zijn soep. Hij heet maar één wens: naar bed. Vandaar dat ik ga afrekenen. Dat duurde bijna een half uur. Zelf ook maar vroeg gaan slapen. Mijn licht ging om half 10 uit. Toen had Phons er al drie kwartier opzitten. Het was gelukkig rustig in het hotel. Dat slaapt wat lekkerder. Morgen weer op vakantie!!!