Uitslapen!!!! De wekker rammelde pas om half 9. Na een goede nachtrust, beneden in het hotel ontbeten. Zoals gewoonlijk met ei en jam en een banaantje toe. Terug op de kamer is alles ingepakt en kan Phons nog van gisteren schrijven. Om 10 uur verlaten we Ha Long Hotel per luxe touringcar. We gaan op weg naar het vliegveld van Hanoi voor een binnenlandse vlucht naar Hué. Het straatbeeld van Hanoi heeft in ieder geval op mij een grote indruk gemaakt. Al dat getoeter, de drukte, de brommers, de mensen en de hoge bomen.
vc17.JPG-for-web-normalWe hebben file in verband met een overmatige drukte bij een pas geopende supermarkt. Daar is Ikea op tweede Paasdag niks bij. Half 12 komen we op het vliegveld aan. Het inchecken als groep gaat niet echt vlot. Veel geduld nodig, maar alles komt goed. De airport is groot, erg schoon en lekker koel.
vc18.JPG-for-web-normalOm 11.45 kunnen we boarden. Een Duitse Vietnamees zit op mijn plekje. No problem er zijn stoelen zat. Maar net in de lucht komt het lunchboxje, een broodje met leverpastei en een bekertje water. Het is maar een uur vliegen. We zijn er dus zo. En het belooft wat. Hanoi was heet, maar volgens Thuy is Hué. de warmste stad van Vietnam.
Om 10 over 1 landen we volgens planning. Nou, het is er inderdaad very hot. De bagage was er snel en de bus stond voor ons klaar. Een hele grote luxe bus met voor iedereen een hele bank.
vcw-34Wie ‘dwars’ wil liggen heeft geen enkel probleem. De rit naar de stad duurt ongeveer een half uur. Het landschap is anders en het verkeer rustiger. Onderweg spotten we de eerste herdenkingsplaatsen al. Er zullen er nog velen volgen. Het hotel is groot. We worden ontvangen met een nat doekje en een glaasje water. Kamer 226 is voor ons. Heel groot voor 3 personen. Even bijkomen en dan eerst wat shirtjes uitwassen.
vc19.JPG-for-web-normalWie ‘dwars’ wil liggen heeft geen enkel probleem. De rit naar de stad duurt ongeveer een half uur. Het landschap is anders en het verkeer rustiger. Onderweg spotten we de eerste herdenkingsplaatsen al. Er zullen er nog velen volgen. Het hotel is groot. We worden ontvangen met een nat doekje en een glaasje water. Kamer 226 is voor ons. Heel groot voor 3 personen. Even bijkomen en dan eerst wat shirtjes uitwassen.
vcw-36Om 7 uur gaan we met de groep eten. Nou groepje: Paul, Francien, Ferry en wij dus. Samen gaan we naar nummer 34 van het kaartje ( Xuas Trang).
Daar worden we hartelijk ontvangen en we bestellen van alles en nog wat. Het was weer heerlijk. Bij meneer de baas, die Tuu heet, regelen we voor de volgende dag een brommertocht door de omgeving van Hué. Kosten $6  voor een periode van half 1 tot 6 uur achter op een brommer inclusief het strand. Voor we gingen eten hebben we nog 2 tekeningen gekocht van een gehandicapte jongen. Hij deed goede zaken. Na het eten gaan we met zijn zessen, Pauline kwam erbij, terug en nemen we op het stoepterras met kinderstoelen tegenover het hotel nog een afzakkertje. Even na 11 uur zoeken we de kamer op. Ik ben moe en verlang naar een koel bed.